⚔ Welcome To From View of My Eyes.This is a Personal Blog.You are allowed to read the blog post as long as you have a good intention.If you're not,please leave without sound.May Allah Bless.⚔

Kejar Bas itu!

Bismillah.

Kembali semula ke rumah sewa.Cuti dah habis.Tak kira la cuti berapa lama pun,memang takkan pernah cukup.Nak rehat lama-lama memang tak mendapat la jawabnya.

"Dunia tempat berpenat,akhirat tempat kita beristirehat"

Baca buku arwah Ahmad Ammar dulu lebih kurang macam tu la katanya.Sangat terkesan dengan pemergiannya di usia yang sebaya.Dikatakan mendapat syahid pula atas tanda-tanda yang hadir.Syahid dalam perjalanan menuntut ilmu.Sungguh beruntung dirinya.

Bagaimana pula nasib kita?

........

Demi menyambung tuntutan ilmu.Seawal Subuh aku terus bersiap.Maklumlah bas pagi ada sekali je untuk ke bandar.Elok aku main hanset,bila 6.30 pagi barulah panggil mak ayah.Ingatkan dah siap rupanya masih dibuai mimpi😂.Hambek! Kan dah lewat.Bergegas ayah bangun kejutkan Angah.Siap-siap,mandi solat dah pukul 6.50 pagi.Aku dah risau dah..sempat tak.Mak tak jadi hantar sebab...perempuan kan siap lambat..hehe.

Ayah bagi cadangan pintas bas.Pergi ke simpang jalan selepas kampung sebelah.Perjalanan yang memakan masa lebih daripada 15 minit tapi Angah memecut laju menjadikan jarak perjalanan menjadi singkat.Mujurlah bas belum terlepas.Pecutan yang amat baik daripada Angah.Kita bagi tepukan yang gemuruh!👏


Lebih baik menunggu bas daripada ditinggalkan bas.Walaupun penantian itu satu penyiksaan.Ditinggalkan itu lebih menyakitkan hati.Ehh!Tempat menunggu bas dekat simpang ni memang sunyi.Macam dalam cerita seram tu.Jeng..jeng..jeng...tak berapa lama kemudian bas pun sampai,maka bertolaklah aku ke bandar meninggalkan keluarga yang tercinta demi tuntutan ilmu yang dulu beria sangat nak.

Sekarang? Hati ini tidak seperti dulu lagi.Kehendak berubah mengikut masa.Entah apa yang tidak kena.Bagai ada sesuatu yang hilang.Umpama bayang-bayang kehilangan jasad.Namun berhenti melangkah jangan sesekali.Kelak binasa bayang-bayang sendiri.

24 September 2017
Ahad.21.11PM
2-3A-3A





3 comments:

  1. Nasib baik bas boleh dikejar.
    Kalau tak mesti frust kena tinggal.

    ReplyDelete
  2. Menanti walaupun lambat lebih baik dari ditinggalkan kerana tidak menanti.. Wargh!! Tension owh kalau kena tinggal dengan bas..

    ReplyDelete
  3. hahahaha adik sepupu pernah tertinggal bas. Mujur dapat kejar dekat kampung lain sebab bas nak ke kl ada satu je. Bas yang lain lambat lagi nak datangnya

    ReplyDelete

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah bless💕 this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net