✍ Persoalan Antara Dua Takdir

Bismillah.

Serius sangat terkejut dengar dia dah kahwin masa 19 November 2016.Dapat tahu pun daripada group family ..sodihh...terus jadi insecure betul..walawehh..untung lhaa dah kahwin...hahaa..semoga bahagia till jannah..sebaya aku..sepupu belah ayah..rumah dia lah tempat aku berteduh sementara untuk belajar MUET dan mohon tunjuk ajar.

Macam homestay dah aku duduk sana..seyes best!
Tahniahh!!!


Tak tahu nak cakap apa..terharu sungguh.i tumpang gembira sangat-sangat...satu persatu mendirikan rumah tangga..dan aku hanya termenung di tepi tangga..ahaks! ..drama sangat..namun..dalam hidup ni memang seimbang..jodoh dan maut di tangan tuhan..Takkan tercepat atau terlambat..sama ada sedia atau tidak..kita kena hadapinya..Allahu..dua-dua pun takut..

Jika tak sedia di alam perkahwinan maka akan kucar kacirlah ia namun masih boleh diperbaiki dengan ilmu dan toleransi.Namun lebih takut dengan ajal..seandainya tak sedia lagi..akan menderita sepanjang hayat di akhirat.Nauzubillah min zalik.Semoga kita sedia dengan apa saja kemungkinan.

Dua-dua takdir ini telah berlaku tahun ini dengan keluarga terdekat dan sebaya pula aku tahu ini satu petunjuk dari Allah yang begitu menginsafkan diri..sepupu sebaya sebelah mak telah pergi dahulu pada 31 October 2016 lepas..Al-Fatihah..dan kali ini sepupu sebaya sebelah ayah pula mendirikan rumah tangga pada 19 November 2016..barakallah!.Takdir hidup yang harus dihadapi..sama ada cepat atau lambat bukan persoalannya.Persoalannya..

bersediakah kita?



Sehingga bertemu lagi.

Mas
21 November 2016
2-3A-3A


8 comments:

  1. tahniah pd mempelai... semoga kekal ke jannah...

    ReplyDelete
  2. kalau teringat jodoh tak sampai -sampai ,, kena ingat mati tu tak kira masa.. nak menjemput allahu...insyaAllah dik akak doa baik--baik.. :)))

    ReplyDelete
  3. Jodoh dan kematian telah tertulis..cuma masa menentukan cepat atau lambat..hanya Allah swt yg maha mengetahui..

    ReplyDelete
  4. Insyaallah, jika dah sampai jodoh akan bertemu juga. Kena usaha dan persediakan diri. Alam rumahtangga ni banyak cabarannya

    ReplyDelete
  5. In sya Allah.. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. Sentiasa berdoa..

    ReplyDelete
  6. tak pe nnti ada rezeki kawin la... yang baik sllu dtg lambat!! hihihi

    ReplyDelete
  7. yes dear,takdir hidup terus dilalui oleh kita...dan pasti satu saat apa yang kita lalui itu akan berhenti

    ReplyDelete
  8. jodoh dia dah smpai :) nnt jdoh dik mas pulak :) insyaAllah. tkdir allah tu indah.

    ReplyDelete


Current Status (22 January 2018) : Semester 6! May Allah bless💕 this journey! Bittaufiq wannajah!

Dear reader,thank you for having here💕I'm appreciated it a lot.I'll get you back sooner or later whatever it takes!🏇🏻

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal and lifestyle blog solely belong to Mas FVOME (masfvome@gmail.com).Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually release from the current situation and personal emotion of the blog owner toward the matters.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental chaotic after reading the blog post.The readers must be responsible toward their own reading source.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents in this blog is strictly prohibited for being copy and published on any social media,websites and books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

Most pictures credited to Google Image.If there is yours,please claim it to masfvome@gmail.com for the further action.

Plagiarisma.Net