✍ Persoalan Antara Dua Takdir

Bismillah.

Serius sangat terkejut dengar dia dah kahwin masa 19 November 2016.Dapat tahu pun daripada group family ..sodihh...terus jadi insecure betul..walawehh..untung lhaa dah kahwin...hahaa..semoga bahagia till jannah..sebaya aku..sepupu belah ayah..rumah dia lah tempat aku berteduh sementara untuk belajar MUET dan mohon tunjuk ajar.

Macam homestay dah aku duduk sana..seyes best!
Tahniahh!!!


Tak tahu nak cakap apa..terharu sungguh.i tumpang gembira sangat-sangat...satu persatu mendirikan rumah tangga..dan aku hanya termenung di tepi tangga..ahaks! ..drama sangat..namun..dalam hidup ni memang seimbang..jodoh dan maut di tangan tuhan..Takkan tercepat atau terlambat..sama ada sedia atau tidak..kita kena hadapinya..Allahu..dua-dua pun takut..

Jika tak sedia di alam perkahwinan maka akan kucar kacirlah ia namun masih boleh diperbaiki dengan ilmu dan toleransi.Namun lebih takut dengan ajal..seandainya tak sedia lagi..akan menderita sepanjang hayat di akhirat.Nauzubillah min zalik.Semoga kita sedia dengan apa saja kemungkinan.

Dua-dua takdir ini telah berlaku tahun ini dengan keluarga terdekat dan sebaya pula aku tahu ini satu petunjuk dari Allah yang begitu menginsafkan diri..sepupu sebaya sebelah mak telah pergi dahulu pada 31 October 2016 lepas..Al-Fatihah..dan kali ini sepupu sebaya sebelah ayah pula mendirikan rumah tangga pada 19 November 2016..barakallah!.Takdir hidup yang harus dihadapi..sama ada cepat atau lambat bukan persoalannya.Persoalannya..

bersediakah kita?



Sehingga bertemu lagi.

Mas
21 November 2016
2-3A-3A


8 comments:

  1. tahniah pd mempelai... semoga kekal ke jannah...

    ReplyDelete
  2. kalau teringat jodoh tak sampai -sampai ,, kena ingat mati tu tak kira masa.. nak menjemput allahu...insyaAllah dik akak doa baik--baik.. :)))

    ReplyDelete
  3. Jodoh dan kematian telah tertulis..cuma masa menentukan cepat atau lambat..hanya Allah swt yg maha mengetahui..

    ReplyDelete
  4. Insyaallah, jika dah sampai jodoh akan bertemu juga. Kena usaha dan persediakan diri. Alam rumahtangga ni banyak cabarannya

    ReplyDelete
  5. In sya Allah.. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. Sentiasa berdoa..

    ReplyDelete
  6. tak pe nnti ada rezeki kawin la... yang baik sllu dtg lambat!! hihihi

    ReplyDelete
  7. yes dear,takdir hidup terus dilalui oleh kita...dan pasti satu saat apa yang kita lalui itu akan berhenti

    ReplyDelete
  8. jodoh dia dah smpai :) nnt jdoh dik mas pulak :) insyaAllah. tkdir allah tu indah.

    ReplyDelete

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net