⚔ Welcome To From View of My Eyes.This is a Personal Blog.You are allowed to read the blog post as long as you have a good intention.If you're not,please leave without sound.May Allah Bless.⚔

✰ Sedar tak kita ✰


" Pernah tak satu masa tu,
Kita duduk termenung dan berfikir.

Agak-agak Allah pandang tak kita, dalam keadaan kita sekarang ni?.

Ada je kadang tu kita lalai dengan kewajipan kita. 
Bukan tak sengaja, tapi sengaja.

Agak-agak kita ni layak ke nak masuk syurga, dalam keadaan kita sendiri jauh dengan Allah.

Layak ke?.

Kadang-kadang kita keliru dengan diri kita. Antara pandangan Allah atau manusia. Kita nak Allah pandang kita, tapi dalam masa yang sama kita segan nak.berubah. Takut hilang kawan. Takut orang menjauh.

Sedar tak kita, betapa besar ganjaran bila kita buat sesuatu sebab Allah. Allah ganti dengan benda yang lebih baik lagi. Allah pandang kita dengan penuh kasih sayang.

Tak nak ke pandangan Allah?.

Ini masanya untuk kita berubah.

Ya,
Kau, aku dan kita semua. "

#TaujihatJiwa
#ArahkanIaTepatKepadaTuhan

Credit : Telegram/TaujihatJiwa

8 comments:

  1. Salam ukhwah, dibelakang akan ada Allah yang selalu memerhati...;-)

    ReplyDelete
  2. Emm betul tu mas, susah bila hati kita berbolak - balik

    ReplyDelete
  3. kali ni baca rasa nyaman bila lagu dah ada..:)

    terima kasih tentang ingatan itu adik mas,jom esok ahad kita puasa sunat.Moga kita perolehi kasih syg ALLAH SENTIASA

    ReplyDelete
  4. Aa. InsyaAllahh dia pndg kita. Cuma kita pn kne pndg dia. Klau tk cm mne dia nk pndg kite. Btoi tak..

    ReplyDelete
  5. baca entry ni sambil dengar lagu.. :( sentap.. keep it up dengan entry yang berguna utk akhirat.. :)

    ReplyDelete
  6. Semoga kita sentiasa mendapat rahmatNya.
    Berubah ke arah yang lebih baik.

    ReplyDelete
  7. @Cikna Salam Ukhwah Cikna.Ya betul =)

    @Wani Sukarnokan semoga tabah bermujahadah.

    @Irda GarminCikna ❤ Allahumma aamiin

    @ayunie ramliBtoi3.

    @Nurul Syarfiqa InsyaAllah sis

    @Warisan Petani InsyaAllah Allahumma aamiin.

    ReplyDelete
  8. cik mas ni.. buat kita rasa sedih pulak pagi2 buta ni.. dah lah tak dapat balek raya.. hurmm.. :'(

    ReplyDelete

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net