✍ Jangan lupa tutup pintu pagar !

Petang tadi..

sempat aku pergi kebun belakang lepas adik lelaki aku bagitahu yang mak sedare aku tanya aku..sebenarnya aku dah malas tapi ...nak tak nak pergi je laa..haha..2 jam pun jadilah..

ada satu kisah menarik yang terjadi..ada sekawan lembu tengah mencari jalan untuk masuk ke kebun..lepas tu tetiba nampak pula lembu tu masuk dekat kebun pak sedare aku kat sebelah tu..aigooo..apa lagi jiran aku kecohlah suruh bagitahu pak sedare aku yang tengah betulkan pagar kat hujung kebun dia tu..

aku jerit bagitahu...mak sedare aku pun jerit bagitahu...tak ada respon..lepas tu jerit lagi..aiyoo..mak sedare aku dah merungut dah..haha...tak lama lepas tu barulah muncul orangnya menghalau lembu tu...

Semua tarik nafas lega.

Sambunglah buat kerja..tetiba....aiyakkk!! lembu2 tu masuk balik maaa..mananya tak masuk balik..pintu pagar tak ditutupnya..sekali lagi kecohlah jiran aku suruh bagitahu pak sedare aku lagi...haha..nasib rh..mak sedare aku merangkap adik ipar pak sedare aku tu pun pergilah panggil walaupun dengan keluhannya..

Bila jerit suara pun dah tak ada..pastu terpaksalah pergi dekat dengan pak sedare aku nun di hujung sana..tak la dekat sangat tapi bolehlah...akhirnya dia menyahut...dah rasa yakin pak sedare aku dah tahu so kitorang pun sambunglah buat kerja..

Tak lama lepas tu dengar bunyi enjin kereta pak sedare aku..helax...berhenti tepat2 depan pagar ...lepas tu pak sedare aku turun halau lembu..halau punya halau tak keluar2...berpusinglah dalam kebun tu dalam dua tiga kali la jugak..hahaha..kitorang tengok rasa lucu pulak...

mana tak lawaknya...kereta tu halang tempat lembu2 tu nak keluar...maklumlah lembu tu bukannya pandai sangat...hohoho...tapi akhirnya lembu2 tu jumpa juga jalan keluar...lega..tapi...masa pak sedare aku nak balik dah tiba-tiba ada seekor lembu putih sesat..ada pulak lembu tu masuk balik..lepas tu pak sedare aku apa lagi..bunyikan siren kejar lembu tu suruh keluar..

hahaha...siyes lawak habis..lembu tu pun tak nak keluar2..dalam dua tiga empat kali la jugak..lepas tu barulah keluar..dan akhirnya...bolehlah pak sedare aku balik dengan amannya.

dan..Jangan lupa tutup pintu pagar !...heeeeee.

020320141043PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment


Current Status (22 January 2018) : Semester 6! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!

Dear reader,thank you for having hereπŸ’•I'm appreciated it a lot.I'll get you back sooner or later whatever it takes!πŸ‡πŸ»

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal and lifestyle blog solely belong to Mas FVOME (masfvome@gmail.com).Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually release from the current situation and personal emotion of the blog owner toward the matters.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental chaotic after reading the blog post.The readers must be responsible toward their own reading source.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents in this blog is strictly prohibited for being copy and published on any social media,websites and books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

Most pictures credited to Google Image.If there is yours,please claim it to masfvome@gmail.com for the further action.

Plagiarisma.Net