✍ Salam Awal Muharam 1438 H

Bismillah

Awal muharam detik permulaan perpindahan nabi dan umat islam dari kota mekah ke kota madinah..atas keyakinan dan iman yang teguh kaum muhajirin dan ansar bersatu..rela berkorban harta dan nyawa demi menegakkan islam tercinta...lagu tu..hehe

Sekarang..masihkah ada lagi?

InsyaAllah masih ada.

Imbasan .

Banyak yang dah berlaku sepanjang 1437 H ..terutamanya dalam diri sendiri..bagaimana mengatasi ujian yang tiba..terkadang rasa putus asa namun terpaksa jua teruskan hidup kembali..beginilah kehidupan..menuntut kesabaran..terkadang rasa macam nak give up tapi roda waktu terus berputar..

Even kita tak gerak waktu terus bergerak meninggalkan kita..even kita rasa macam tak nak hidup dah namun kehidupan tetap terus berjalan..beberapa minggu sebelum tibanya awal muharam ni..perkhabaran berita yang dirasakan biasa pada pendengaran pada drama di tv namun berlaku di dunia ku sendiri...entah mengapa dah agak akan berlaku..

Ku menasihati mereka begitu begini tanpa ingin menjiwaii ..takut terbawa pedihnya sekali..masalah yang dipandang ringan namun berat bagi mereka..cubaan..hidup ini penuh dengan cubaan..hanya yang kuat akan menang..yang kalah akan terkulai layu...

Stand alone.!

Jika ada yang mahu memijak kita boleh bangkit menolak! Wanita juga punya hak untuk dipertahankan.Jangan bergantung harap pada makhluk..jangan diletakkan makhluk itu pada hati kerana ia berbolak balik..letaklah ia dalam doa..insyaAllah tercatat di langit selamanya.Jangan menyangka wanita lemah boleh dibuat sesuka hati.

Dahulu bolehlah dilambung bagai ombak sekarang cuba la lambung.dapat dekat aku tsunami aku kerjakan.Ya.Wanita penuh emosi namun ia datang dari hati.Hati yang dambakan kasih dan cinta yang sejati.Jangan dipermainkan ia kelak tahulah akibatnya.

Geram aku untuk mereka.Namun mereka begitu sayang.Namun sayangnya dipermainkan.Bertahanlah demi janjiNya.Sayangmu takkan dipersia kerana Allah itu ada.

Be strong!!

Wanita dan airmata menjadi penguat jiwa! Situasi yang begitu sukar sekali.Semoga mampu bertahan.Mengapa mudah mempermainkan setelah begitu banyak yang dikorbankan..Inilah yang dinamakan hasutan syaitan dan hawa nafsu didahulukan.Usia senja menjengah semakin ralit apatah lagi yang muda masih bermain-main.

Masih cuba memahami apakah yang kau mahukan sebenarnya wahai insan2 XY.

Cukuplah menyakiti insan yang tulus menyayangi.Berikan empati.Kalau tidak lebih baik kau mati.

Salam Awal Muharam 1438 H guys! Semoga kita menjadi insan yang lebih baik daripada sebelum ini.

Langitilahi.com
Muhasabah diri sendiri.Dan kekalkan momentum pengislahan diri.

Till then.

011020161118PM
SATURDAY
HOME RENT HOME

12 comments:

  1. Salam maal hijrah Mas.
    Semoga tahun ini jauh lebih baik berbanding tahun sebelumnya ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam maal hijrah sis! InsyaAllah..allahumma aamiin.

      Delete
  2. Uihh patah nau hatinya tuu. Tkpe mas, kaum xy mmg cm tuh. But when ue found the right one, ue will know the xy completed yy :) just pray, Allah's promises never let ue down :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. uii..x da la patah hati.haha..just geram ja dgn mereka..i x kisah pun.waa ayat akak buat i feel something la..nice one!

      Delete
  3. Salam Maal Hijrah.
    Berhijrah kepada yg lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam maal hijrah P.cik! InsyaAllah

      Delete
  4. Replies
    1. Salam maal hijrah miss hoshii =)

      Delete
  5. Salam maal hijrah Mas..
    Semoga momentum pengislahan diri Mas semakin bagus dan berterusn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam maal hijrah kak sha..insyaAllah..muhasabah diri kmbli mngislahkn diri.

      Delete

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net