Featured

Ceritera Aidil Adha 2016 Part 1


Selamat hari raya ! Hari untuk kita bersuka ria!.

Adoiii..lemah nak tulis balik..haha..

Baca : ✍ OMG ! 

lagi-lagi cerita yang dah basi..lebih sehari pun dikira basi dah bagi aku ini kan pula dah berhari2.Hahaha.Takpelah bagi tak menghampakan para peminat then aku ceritalah apa cer la hari raya aku ni.Haha retis sangat kauu! Well,my blog so sukatilah! haha.

Maaf Kakak2 Pak cik2 yang baca blog ni.Ayat mintak kaki plak.

Al kisah maka tersebutlah kisah ..

Petang itu semua sanak saudara bertungkus-lumus menyiapkan pelbagai menu hidangan sempena menyambut Aidil Adha keesokan harinya.

Hidangan utama yang tak mungkin ditinggalkan semestinya rendang daging ! Diserikan lagi dengan rendang ayam,nasi impit dan kuah kacang.Tak lupa buah tangan daripada Pak Su iaitu lemang dan juga Mak Lang dua jenis kek dan rendang daging nogori.!Sodapp! Cam gini hah! Simpe2 ajo.

Pagi Raya Pertama

"Alamak aii tudung ni...carik pasal pulak dengan aku!!.." Boleh pulak orang dah lambat nak pergi solat sunat hari raya dia buat hal..Adoii laa..omaigad! omaigad!

Kedengaran enjin kereta mengaum di halaman rumah.

Tidakk!! Pak Tih nak pergi dah sedaya upaya aku betulkan tudung cepat-cepat dan akhirnya!

Aku ditinggalkan ...T_T

..sabar..sabar .. jangan risau.! masih ada harapan..Pak Lang tak pergi lagi so bolehlah aku pergi dengan Pak Lang ! Yehaaa...! Aku slow down sikit bela tudung..tadi dah macam apa entah tudung tu.Tengah elok-elok nak cantikkan tudung pin siti situ sana sini aku dilaung !

"Akak ..dah siap belum?Pak Lang nak pergi dah"!

Haaa? Omaigad!omaigad! Tudung tak betul lagi ! Hey tudung masa ni la kau nak cari pasal dengan aku! Huwaaa..huwaa...itu la nak sangat pakai tudung cantik-cantik.Kan dah selekeh jadinya.Menyesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna lagi.

Nak tak nak terpaksalah pergi dengan muka tak siap.Eh..tudung tak siap.Elok je sampai masjid takbir raya pun berkumandang.Ramainya umat..sampai melimpah ke luar masjid..sembahyang raya Aidil Fitri lepas ramai jugak tapi tak la seramai ni.Ramai anak-anak balik raya agaknya.

Segannya...takdak perempuan yang lewat..aku sorang ja!..maka tersipu-sipu kucinglah aku jalan pergi ke tempat perempuan.Pedulik! Jalan laju-laju tak pandang kiri kanan dah..tapi umat adam kat depan oiii atas masjid nuh.Ok ibarat resmi padi menunduk..so..aku tunduk la jalan lelaju..tundukkan pandangan oiii!.

Elok sampai tempat perempuan semua  pandang !

Apahal? aku berinteraksi guna isyarat tangan dan mimik muka dari luar dengan sedare kat dalam.

Kenapa?kenapa?

Huwaaa...tempat dah penuh rupanya ! muat2 je untuk dorang..takdak ruang dah.Jadi how? nak patah balik ke rumah ke ni? Malu lak aii..takkan aku nak solat sesorang dekat luar ni oii...nasib badan daaa...takpe takpe tunggu sekejap mana tahu ada lagi mak cik yang lewat.Kira-kira imam tengah bagi arahan macam mana nak buat solat sunat hari raya..datanglah sorang mak cik ..alhamdulillah.

Bolehlah berjemaah bersama di luar ya mak cik.Hahaha.Lepas semua rapatkan saf dekat dalam kawan mak cik tu panggil pulak suruh masuk dalam.Katanya ada satu lagi ruang kosong..

whattt?

Google Image


To be continuee...

180920160908AM
SUNDAY
HOME SWEET HOME

5 comments:

  1. at least sempat pegi masjid. mek kat rumah je dik. anak dah bangunn

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.. Part nie selalu jadi.. Time nak cepatlah tudung buat hal..

    ReplyDelete
  3. Yelah. Kalau orang lelaki senang dan ringkas aje.

    ReplyDelete
  4. kalut mak aih.
    paling tak berkenan tengah bersiap hok jantan especially abahlah, dah hidup enjin kereta.
    makin kalut la cek nak bersiap. hihi.

    ReplyDelete

Current Status (25 JUNE 17) : Final exam around the corner ! 3 June till 10 June 2017..Mastura..fighting!!

Disclaimer

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net