✍ 4 Syawal : Jangan tanya..makan saja...

Selamat hari raya ..4 Syawal sudah..

Hari ni semua ready nak berkelah tapi tak kesampaian sebab wan sakit kaki..jadi wan pun mula dikejarkan ke hospital..? oh tidak...apa barang hospital..hohoho...pergi akupuncture...jadi BBQ masak kat sini je lah..lagipun kejap lagi saudara atok nak datang...Tok Cu...adik atok seibu...

Makanya semua bertungkus-lumus memasak..dan aku?..tengah berblogging la nie..heheh...tadi berkesempatan buat kek batik..dan guess whatt..?..ala...tak jadi seperti yang diinginkan sebab guna coklat masakan..benda tu jadi keras..huhuhu..tak jadi moist...

Jadi..ramailah bertanya

" kenapa keras.." "kenapa hancur.." .ala...manis sangat.."...haiila..kata-kata yang tak boleh tahan rasa...rasanya seumpama kita masak then..orang kritik masakan kita tak sedap..begitulah rasanya...sedihnya..insaf aku..nanti orang masak jangan kritik masakannya..makan saja..kalau tak nak tinggalkan..lagipun itu kan sunnah rasulullah S.A.W..peringatan buat diri.

Kerana kata-kata terluka hati orang..lain orang lain hatinya..dapat pula dekat orang yang lembut dan penuh sensitif hatinya siaplah!..Susah nak pujuk rasanya..jadi bermusuh pula nanti..huhuhu..nasib baiklah aku ni keras sikit hatinya walaupun tak berapa nak keras lagi..bukan keras apa..tabah !

Bila orang kritik masih lagi terasa..bila orang puji masih lagi berbunga..bila orang keji masih lagi sakit hati..hailaa..tak cukup ikhlas lagi nie..namun aku cuba untuk tak terkesan dengan apa pun agar dapat hidup dalam dunia yang penuh dengan manusia yang pelbagai ragam ni..moga kuat mujahadah..InsyaAllah..Allahumma aamiin..semoga jumpa lagi di lain warkah..InsyaAllah..

310720140108PM
THURSDAY.ROOM.
HOME SWEET HOME.



No comments:

Post a Comment

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net