✍ Hingga tak lena...

Semalam..

SABTU 08032014

Malaysia digemparkan dengan kehilangan jejak pesawat kapal terbang MAS #MH370 dalam 2.40 pagi..yang sepatutnya kapal terbang tu dah sampai kat lapangan terbang Beijing kira2 dalam 6.30 pagi..alih2..delayed..dan lesap begitu je...sangat misteri..aku dengar mula-mula biasa je...lepas tu dah lama sikit tu berdebar-debar jugaklah..dah jadi tergempar seluruh dunia pula..

Macam2 spekulasi yang timbul dalam fikiran..pelbagai kemungkinan...mungkinkah ada masalah teknikal? atau mungkin ada pengganas? lalu kapal terbang dirampas..atau mungkin pemandunya tiba-tiba sakit lepas tu kapal terbang tak dapat dikawal?.atau disorokkan di alam ghaib?..atau mendarat dengan selamat di suatu tempat yang asing yang tak ada dalam peta dunia...atau ribut petir..hujan ..dan kapal terbang disambar petir then terjunam ke dasar lautan dalam kelajuan yang maksimum?..Nauzubillahminzalik...

"ALLAH MAHA KUASA,KALAU ALLAH KATA JADI MAKA JADILAH IA"

Terlalu banyak kemungkinan yang tak terkira..sampai-sampai aku termimpi-mimpi..tak lena tidur kott..apatah lagi ahli keluarga krew dan penumpang tu..Allah...risaunya tak tahu nak khabar macam mana...semoga semuanya selamat la hendaknya..doakan yang terbaik buat mereka...Bila fikirkan pun dah ngeri ..better kita doakan je mereka semua..

Berbalik pada aktiviti harian aku..nothing yang aku boleh buat..entahlah rasa tak semangat..walawehh..sekarang aku cuba fokus untuk kerja...kerja..dan kerja..biarlah muka makin hitam..jerawat makin membiak..muka semakin tak berseri..dan jiwa semakin lara..tak tahu apa aku perlu buat lagi..tapi hidup perlu diteruskan..nie orang D&T panggil FUTUR.

Tapi aku nie tak terlibat pun dalam hal-hal yang gah seumpama tu..sebab kemampuan aku pada diri sendiri pun terbatas...sekarang pun fokus aku untuk melawan kejahatan dan kemanjaan diri sendiri..lawan untuk berdiri di atas kaki sendiri !!....bila masanya tiba akan praktikal juga akhirnya..moga dapat yang terbaik dan pengakhiran yang terbaik...Allahumma Aamiin..

090320141135AM
ROOM
HOME SWEET HOME

No comments:

Post a Comment

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net