✍ Mencabar betul..! *pics

Mata tak bisa bertahan lama..

Sementara tunggu start cerita menjinak ombak ni kita update blog dulu !..Tau-tau je la kalau iklan Tv3 ni macam mana..jenuh menunggunya..

Malam ni nak cerita pasal liku-liku kebun..hahaha.. petang tadi macam biasa aku mulakan rutin dekat kebun belakang tu..lepas siap2 terus gerak...dalam pukul 2.02 minit tepat !..sampailah sudah kita..guess what?

Yeah..aku la yang sampai dulu..lepas tu tak lama kemudian barulah jiran dua orang lagi sampai...lepas tu..jiran sorang lagi...lepas tu...? barulah mak sedare i sampai macam kebiasaan...

Cuaca?

Omak kauu!!..dulu mula-mula aku start kerja kat belakang tu cuacanya asyik mendung lepas tu hujan...

opss..sorry terganggu..al maklumlah syokk layan #MenjinakOmbak episod akhir..hahaa..tapi seyes aku tak puas hati wooo..kenapa dia tak terangkan ustaz Fatah tu menuntut ilmu kat mana..dan macam mana boleh menghukum orang macam tuu?? itu la y paling penting buat pengajaran ...benda ni boleh bagi salah faham kat orang yang tak faham tahu...nanti dorang yang tak faham pandang slekk je kat ustaz2 kann..

apa pun tak blehh...bahaya kott..

ok sambung balik cite aku...lambat sikit sambung..banyak pula persinggahan..hehe..

...cuaca mendung pastu hujan tak berhenti .hmm..kalau aku tak silap la kan..dari bulan 11 atau 12 hinggalah bulan 1..lepas tu..start bulan 2 dah mula panas terik..tahu tak panas teriknya macam mana?.. lebih kurang macam air paya yang berair ...sampai jadi kering kontang ! pastu air kolam pun dah nak kering dah...


Nie la kawasan aku kerja..luas tak aku buat ? haha..korang tahu aku buat apa? ..memandangkan cuaca kejap teduh kejap panas..aku lari la merata-rata tempat mencari tempat teduh nak buat kerja tu..kejap situ..kejap sini..kejap siti situ sana sini eh..? hehhee...air pun boleh habis daaa...tekak asyik rasa haus je....ok la dah petang nie..masa aku pun dah habis..tapi.....sempat lagi aku snap gambar kan...guna kamera nokia x300 gituhhh..dalam perjalanan  balik aku snap lagi...laiilaiii...


Kita pusing belakang !!..jeng..jeng ..jeng...snap gambo pokok petai dengan matahari petang senjakala...
amacam cantik tak? pastu...moh la kita meneruskan perjalanan..asar tak lagi nie...huhuhu



Haa..inilah dia payanya..mak aku suruh buang semak2 dan rumput bagai yang ada kat situ sementara ia masih kering...katanya lagi..nanti kalau dah berair susah la..tu jiran2 aku tengah bekerja la tu..dan aku pula?..aku dalam perjalanan nak balik kerja..hahaha...masa aku dah habis..dorang sampai lambat..habis pun lambat laa..

Yang baju hitam tu pula..anak kepada jiran aku merangkap suami kepada jiran aku yang sorang lagi..baru semalam aku terserempak dalam perjalanan balik ke rumah..dia bawa anak dia ke kebun sini setiap jam 6 petang..tak tahu buat mende...tapi tadi nampak dia tolong mencangkul rumput sambil anak dia tengah dok tengok mak dia siram pokok lada kat atas sana..

Pokok lada pun dah nak tinggal ranting dah..sadis tol..haha...ok la..balik jom..dalam tengah aku jalan sempat jiran aku yang sorang tu melaung..

"Mastura dah balik melenggang dah haaa..."

Hahaa..aku angkat tangan baibai..dan gelak je la yang mampu...



Taraaa !!..inilah dia cabaran yang paling sukar sekali yang aku lalui hari demi hari datang dan pulang dari kebun..huhuhu...korang tengoklah kayu da macam mana..lepas tu boleh pula kayu tu bergoyang-goyang..aiseyman..kalau ikutkan hati memang aku lalu kat dalam sungai tu je..huhuhu...

tapi aku beranikan diri..dan kata pada hati..

"Wahai hati..kalau cabaran sebegini kecil pun kau tak boleh buat..macam mana kau nak hadapi cabaran yang lebih besar nanti?"

Fulamakkk..sentap ..sentap...terus gagah ala ala berani melintas..tapi...

kena la buka selipar dulu..hehehe...bukan apa..kaki aku ni tak stabil..bukan alasan..tapi kenyataan..dulu kan aku pernah patah kaki...so memang tak stabil la kaki sebelah nie haa..harap paham la yer..huhuhu...dan aku pun meniti setapak demi setapak walaupun kayu tu tetap goyangg !!..

Dan akhirnya...fuhh..menarik nafas lega...alhamdulillah..sampai jugak ke seberang and...let's go home !
Home I'm coming !! home sweet homee !!..

Semoga dapat jumpa lagi !..yeahh !..Maiii tidur ..da lewat nehh.. kalau tak ada apa2 aral esok aku update lagi ..InsyaAllah...Fi hifzillah uol !!

280220141123PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net