✍ Aku dan netbook ku...

Gatal tangan nak menaip lagi...

Ahaiiii..maklumlah...netbook pun baru kau...kini tiada masalah lagi...hehehe..tapi netbook ni besar sikit dan tak berapa memuaskan hati daripada netbook satu malaysia yang dah jahanam tuu...orang lain punya tak sampai empat lima bulan dah jahanam..kat kg aku ler...x tahu pla kampung orang lain... aku pula hampir  tiga tahun ok jer lagi walaupun banyak kali format..dan dua kali tukar charger..perghh kelas kauu...al maklumlah ..barang free..tiada jaminan kualiti..

hampir tiga tahun aku guna netbook tu..dah semakin serasi dengan jari jemari aku...aku tertarik dengan kekecilannya dan susunan papan kekunci..mudah untuk menaip...Banyak kenangannya dengan netbook tu...marilah kita menghayati kisah aku dan netbook ku itu...ahaks~

Masih ku teringat..ingat-ingat lupa...=.=' ...lebih kurang pertengahan tahun..sebelum aku mengambil SPM..berita pengedaran netbook satu malaysia itu amat mengujakan..dan meng'excitedkan diri ' Perghh..tak pernah ku pegang alat canggih sebegini..kolot kauu...hampir berpeluh-peluh dibuatnya saat mengambil netbook itu..

Beratur di tengah keramaian..dengan kepanasan yang membahang ...hampir sesak nafas dibuatnya..akhirnya...dapatlah ku memiliki netbook sendiri tajaan kerajaan...gituhhh...begitu teruja rasanya...masih ku ingat..netbook itu jugalah yang ku bawa selama diploma di sebuah universiti swasta....itu jer yang ada...

Dan ..netbook itu jugalah yang mempercepatkan proses untuk aku membuat segala benda...assignment dan sebagainya...masih ku ingat lagi tatkala aku kelam kabut buat presentation Pengajian Islam di hadapan kelas..netbook itu ku bawa dengan selamba menggunakan sebelah tangan...hanya memegang hujung skrinnya saja...al maklumlah nak cepat...ku sambar jer apa yang dapat...

Dan ketika itu jugalah salah seorang member lelaki kelas aku menegur..."perghh...boleh dia bawa macam tu jer.." Riak seketika aku di situ...fikirkan aku jaguh muslimah...rupanya bukan...netbook tu terlalu kecil dan teramatlah ringan sayang...kuikuikui..

Juga kenangan aku tak pandai pasang wayar ke netbook ku itu untuk dipaparkan di hadapan kelas..malu seketika aku...Ustaz memasangkannya sambil mengusha...malunya rasa masa tu ku tutup dengan kerutan di dahi..dan muka yang begitu masam..! Good girl ! hehehehe...

Begitu juga kenangan bersama kawan baikku..netbook itulah yang merapatkan hubungan kami ketika di hostel..melayan movie sama-sama ..begitu juga kisah-kisah nabi yang telah dianimasikan dengan begitu menarik hati...juga ketika di kelas...leka menonton movie tujuh petala cinta sehingga tak sedar kehadiran pensyarah....saat yang begitu pahit masam...hahaha...

Dan kini...segalanya hancur ..tiada lagi netbook itu...sungguh menyayat hati pengakhiran hidupnya..hidup netbook itu berakhir bila mana tika ku ingin bangun di waktu pagi yang hening..di atas katil single double tingkat atas...aku mengeliat dan...fulamakk !!!.debushhhh !! Terpinga-pinga aku seketika..dan...bila ku jenguk ke lantai..ternganga sebentar...oh amigosss ! sambung tidur...ZzZzzZzzz

050120140947PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net