Featured

✍ Duhai anak..

Ayah demam.

Doakan ayah cepat sembuh.Syafakallah ayah.

Adik kembali aktif bercakap.Sebelum ni macam mayat hidup.Ditanya diam je terus.Lamanya berhari-hari.Kononnya sebelum ini berhibernasi macam beruang kat kutub utara tu.Kan masa musim sejuk yang terlalu panjang beruang berhibernasi.Kalau tak silap.Aku ingat aku belajar sains darjah 5 kott.Hehe.Moga lepas ni adik tak buat perangai dah.Kesian tengok mak dengan ayah penat melayan kerenah dia sorang je padahal banyak lagi yang perlu dilakukan.

Besar pengorbanan mak dan ayah.Demi anak sanggup buat apa je sehingga sanggup tebalkan muka berhadapan dengan cikgu-cikgu.Cover kesalahan yang dibuat anak walaupun hakikatnya benar.Sanggup turutkan apa je kemahuan anak-anak asalkan mereka kembali normal semula.Walau sejahat mana pun anak pada mak ayah..walau sekejam mana pun anak pada mak ayah..walau disakiti berulang-ulang kali..mak ayah tetap tak jemu cuba memujuk.

Walau kadangkala sudah penat dan rasa berputus asa tapi dorang bangkit semula bina kekuatan.Demi mengenangkan anak-anak..amanah dari Allah.Setelah penat pelbagai cara namun tak berhasil ...dorang lemah..tapi dorang bangkit semula selepas tu dengan kekuatan doa.Allah Maha Melihat.Allah Maha mendengar rintihan mereka.

Allahu..sedihnya rasa bila mengenangkannya..betapa kejamnya anak-anak sekarang buat pada mak ayah dorang..termasuklah aku..T_T..insaf..insaf..sakit hati bila tengok anak-anak tak pedulikan mak ayah.Sedangkan apa yang diminta semua dibagi.Dan bila mak ayah tak mampu..merajuk..bermasam muka..menengking..dan sebagainya..duhai anak..tidakkah kamu tahu erti syukur?

Duhai anak..beginikah balasanmu pada ibu bapa yang telah membesarkanmu dengan penuh kasih sayang?
Duhai anak..dari sekecil-kecil kamu..ibu bapalah yang membesarkan kamu dengan penuh kasih sayang..kini sudah besar kamu mula menunjuk belang? Duhai anak..jangan dilukai hati kedua ibu bapamu walau dengan sekadar bermasam muka..sesungguhnya redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapamu..

Sayangilah kedua ibu bapamu sebelum mereka lebih disayangi Allah..Kala waktu itu tiba..sudah terlambat untuk kamu..Menangislah air mata darah sekalipun..ibu bapamu takkan kembali membelai dan memujukmu lagi..Bagi yang raya pun tak datang ziarah mak ayah..ingatlah..betapa terlukanya hati mak ayah..betapa hibanya hati mak ayah mengenangkan anak yang dilahirkannya dan dibesarkannya tak kunjung tiba..

Inikan pula murka Allah..lebih besar dari kelukaan ibu bapa..Allahu Akbar...Sedarilah kamu sebelum ajal menjemput.Memohon maaflah kamu sebelum segalanya tiada guna lagi wahai diri...T_T Jika tidak..tunggulah kamu di hari pembalasan..bukan lagi syurga di bawah telapak kaki ibu ..Kini..neraka di bawah tapak kakimu..Allahu Rabbi...Nauzubillahminzalik..

140920131052AM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status (Feb 17) : Sem 4 On going..Mastura..fighting!!

Disclaimer

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net