26 Ramadhan 1434 H : Kaffarah dosa

Alhamdulillah.

Hari ni.

Pagi.

Memang tak sihat.Kerja aku tidur jer.Bangun semata-mata sebab nak solat.Itupun rasa sakit sungguh.
Sejuk.Panas.Biasalah orang demam.Lepas tu package asthma lagi.Susah nak bernafas.

Resah tak menentu.Allahu.Moga menjadi kaffarah dosa.Mak aku kejutkan suruh kemas rumah pun aku tak daya nak bangun.

Petang.

Tak tahan dah.Dari malam.Sahur hingga petang boleh tahan lagi.Ni dah tahap maksimum nak menahan.Dalam pukul 4 petang aku minta mak aku hantar pergi klinik.Mak aku kata kenapa tak bagitahu awal-awal.Huhuhu.

Sampai klinik tunggu MA pula turun.Ya Allah.Tak tahan sudah.Sampai jer ada juga Pak cik sorang tuhh datang nak ambil gas juga.Asthma juga.Tapi boleh pula dia bawa motor.Aiseyh Pakcik.Terernya.Aku yang duduk dalam kereta ni pula tak tahan.Dia tak teruk kott.Huhu.Mungkin tanda-tanda awal.

Yang aku ni pula pergi tunda dari malam ke sahur ke pagi ke petang.Haaa.Ni lah jadinya.Bila sedut gas barulah rasa lega sikit

Malam.

Hari ni tak dapat pergi berbuka dekat surau.Masih rasa susah nak bernafas.Walaupun dalam kepayahan aku hidangkan juga makanan untuk berbuka.Air soya.Gulai daging.Nasi putih.Buah oren dan kurma.Yang sederhana je.Semua ada termasuklah ayah kecuali mak dan adik.Dorang berbuka kat surau.

Nak ikut tapi tak larat.Huuu.

Bila aku batuk rasa sakit kat usus.

Sekarang ni pun nafas tertahan-tahan.Padahal dah makan ubat dah.Ya Allah berikanlah daku kesembuhan agar mudah aku melaksanakan ibadah padaMu.Allahumma Aamiin.
Baru aku rasa indah nikmat sihat tu bila sakit macam ni.Sedih!.

Kalau tak reda juga asthma ni mungkin aku akan ajak mak aku pergi klinik lagi untuk sedut gas.Huuu.Tak tahan.Doakan kesembuhan buat aku ya.
Ruginya rasa .Ramadhan dah hujung-hujung ni.Huwaaaa.!

040820130924PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status ( 30 JULY 17) : "Welcome Sem 5 ! May Allah blessπŸ’• this journey! Bittaufiq wannajah!"

Disclaimers

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.

Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net