Featured

24 Ramadhan 1434 H : Kaum Adam makin sikitt..*Pics

Alhamdulillah.Cepat betul masa berlalu.

Ya Allah.Rasa macam tak puas lagi duduk dekat bulan ramadhan.
Masa ni lah semua orang jadi baik sikitt.Huuu.

Pagi.

Duduk rumah saja.Aktiviti macam biasa.Mop lantai yang utama.

Al-Kahfi.Tak lupa.Hari jumaat.Sebab?

"Barangsiapa membaca surat Al-Kahfi pada hari Jumaat, maka akan dipancarkan cahaya untuknya di antara dua Jumaat." (HR. Al-Hakim: 2/368 dan Al-Baihaqi: 3/249. Ibnul Hajar mengomentari hadits ini dalam Takhrij al-Adzkar, “Hadits hasan.” Beliau menyatakan bahwa hadits ini adalah hadits paling kuat tentang surat Al-Kahfi. Syaikh Al-Albani menshahihkannya dalam Shahih al-Jami’, no. 6470)

Petang.

Ayah masak gulai ayam.Yummy !! Siapkan hidangan dengan adik.Hari ni semua ada kecuali ayah dengan along.Mak pula tak balik kebun lagi.Kitorang buka puasa dengan? 


Allah..Lauk kat tengah tak nampak kan? Hahaha.Gulai ayam.Karipap mak do bagi.Sardin sahur tadi.Panaskan semula.Bahulu.Air soya.Aiseh.Tak miss air soya hari-hari.Goreng ayam.Sayur.Ha'ah.Tak ada.Baru perasan.Huhu.Kurma dan nasi.Ok la tuhh.Buah-buahan banyak tu.Tak pe la.

Malam.

Terawih.Alahai makin lama makin sikit pula kaum adam.Tapi alhamdulillah kaum hawa bertambah.Haha.Terbalik pula.Ada mak cik tu cakap orang lelaki ni buat kuih raya agaknya.Kekeke.
Hari ni pergi terawih dengan adik bongsu.


Jom sebelum aku tamatkan kisah diari hari ni kita terimalah gambar adik aku berposing.
Hahahaha.Masa ni nak balik dah.Alang-alang tuhh aku ambillah gambar dia.
                           

Ok lah.Tamat sudah cerita hari ni.Moga amalan kita diterima Allah.InsyaAllah.Semoga hari esok menjadi hari yang lebih daripada hari ni.Allahumma aamiin.

020820131105PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status (25 JUNE 17) : Final exam around the corner ! 3 June till 10 June 2017..Mastura..fighting!!

Disclaimer

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net