Featured

✍ 14 Syawal 1434 H : Balik Hostel *pics

Imbas kembali.

Pagi.Kemas barang semua.

Tiba masanya untuk balik Hostel.


Lepas Zohor.

Mak dengan ayah hantar.

Sampai satu tempat tu nampak orang-orang Cina berkumpul bawah khemah.Macam ada perayaan je.Tepi dorang pula ada tanglung besar.Dan ada wang kertas juga kalau tak silap.Aku tak perasan sangat.Huhu.Masa berhenti makan kat R& R tol gombak bertalu-talu ambulans dengan bomba lalu lebuhraya tuu.Kitorang pun pelik.Ingatkan apalah.Macam-macamlah spekulasi yang dibuat.
Rupanya-rupanya baru tahu yang ada tragedi bas jatuh gaung kat Genting.Takziah untuk keluarga dan Mangsa.Itupun ada seorang Cina tu bagitahu masa tengah makan.Seram dengar dia cerita..Katanya banyak mati..Lepas tu lagi..Cina tu cakap hari ni hantu manyak keluar..sebab tu lah.


Dah sampai Hostel ! Salam dan muah muah mak ayah..naik atas terus.Solat Asar dan rehat.Terdetik pula nak tinjau kat tingkap.Ohooii! Jam giler.Habislah mak dengan ayah aku dalam kereta tuhh.Salah timing pula.Orang berpusu-pusu balik kerja.

Malam.

Ajak kawan aku pergi lepak kat surau bawah.Study ! Study konon.Menyembang je lebih.Haha.Akulah yang buat kacau.Kacau kawan aku study.Baru buat nota?.Padahal esok exam kott.Lepas beberapa ketika,kawan aku naik atas kejap ambik rendang untuk akaknya.Akak dia jemput rendang tu.Dan kuih raya untuk makanan kitorang ! Kitorang habiskan nota dalam pukul 11 macam tu dan balik.Nota aku tak habis lagi.Tinggal nota dia je yang dah habis buat..Then? Habislah akuuu..

Balik hostel pula kat tingkat atas..Juniors pula buka cerita ngeri.Cerita Indonesia.Perempuan tu pergi potong badan mangsa-mangsanya yang lelaki je..Sebelum potong dia bagi makan mangsa tu daging mangsa sebelumnya yang dia potong dan masak.,.konon dating la tu kat umah sendiri...Uweeekkk! Nak muntah aku tengok.Lepas tu dia tembak guna panah..dan rantaikan dorang..lepas tu dia potong orang tuhh guna chainsaw! Hidup-hidup lak tuu..Heishh..memang gila la punya ceritaa..

Sambil tu aku sambung buat nota kejap..
Tak tahan aku tengok.Aku tutup muka dan tekupkan telinga dengan bantal.
Dan.Okeylah.Tidur tu lebih baiklah.Nitee !Haha.

250820130247PM
ROOM.
HOME SWEET HOME.

No comments:

Post a Comment

Current Status (25 JUNE 17) : Final exam around the corner ! 3 June till 10 June 2017..Mastura..fighting!!

Disclaimer

From View of My Eyes is a personal blog solely belong to Mas_FVOME.Any statement,opinion,review or stories written in this blog fully on the behalf of blog owner.The written usually from the personal emotion,feeling and current condition of the blog owner.

Blog owner will do not take any responsibility towards any damage,hardly breathe or mental disturbance after reading the blog post.The readers should take responsible toward their own choice reading sources.

Anything that appear on this blog for informal purposes only.If there is anything related to academic knowledge,it's mere for own self understanding.The contents is strictly prohibited being copy and paste or published on the other media social/website/books unless with the permission of blog owner.Your honesty is really appreciated.

I'm not concerned about the grammatical error in my blog post as long as the reader understand the message,but if you do.Sorry ! I can do nothing about it.Still improving.Read it or just leave it.Thank you for your precious time.Have a nice day !

Most pictures credit to Google Image.

Plagiarisma.Net